vše o star wars

THE OLD REPUBLIC

NOVÉ MMORPG STAR WARS THE OLD REPUBLIC

Star Wars: The Old Republic (dále jen TOR) je nově vyvíjená MMORPG hra pro PC, produkovaná firmou Bioware, zasazená do období RPG série Knights of the Old Republic, přesněji 300 let po událostech 2. dílu KotORu. 

Ze zatím známých informací budou hlavní frakce rozděleny na Galaktickou republiku, Sithské Imérium a neutrály. Dále se charaktery dělí na světlou a temnou stranu, bez ohledu na frakci, takže můžete hrát jak "záporáka" za republiku, tak "klaďase" za Impérium a samozřejmě naopak. Zvolení frakce je jeden z kroků tvorby postavy, takže předpokládám, že na ně budou závislá minimálně některá (možná všechna) povolání/classy. U ras bych se přikláněl spíš k nezávislému prvku, protože lidé jsou na obou stranách, tak by to nemělo ten správný význam. Mezi 2 oficiálně představené rasy patří lidé a Dashade, což jsou stvoření imunní vůči Síle a běžně pracují jako nájemní zabijáci Jediů.

Povolni/classy v TORu jsou neznámé. Předpokládá se, že bude na výběr nějaký druh Jedi/sith a bounty hunter.Musíme si počkat než vyjde nějaké oficiální info, které očekáváme do konce týdne.

TOR je podle vývojářů revoluční MMORPG. Zásadní májí být příběhové linie, na kterých už nějaký ten rok pracuje 12 scénáristů na plný úvazek. O charakteru postavy budou rozhodovat vaše rozhodnutí, která uděláte v spletitých příběhových liniích, ovšem bez tlačítka LOAD, takže vše co uděláte, už nepůjde změnit.

Bojový systém ať pozemní, či vesmírný (který zatím není 100% potvrzený) není vůbec známý. Musíme si počkat. Samozřejmě nebude chybět klasické PvE, PvP a raidy, o čemž snad nikdo nepochyboval. Pro single hráče je připravena podpora NPC přátel, s kterými budete navazovat vztahy a tím vylepšovat (nebo zhoršovat) Vaši i jejich schopnosti.

Věci, které jěště nebyly oznámeny a hráče zajímají, jsou player housing (stavění hráčských měst), crafting (ingame výroba), podpora roleplay nebo vesmír jako celek.

Hra se nyní nachází v pre-alfa verzi a podle toho také vypadají screeny. Postupně se bude grafika zlepšovat.Datum vydání není známé, stejně jako datum spuštění BETA verze (která je plánována!) nebo výše měsíčních poplatků a hardwareové nároky.

TOR bude lokalizovaný do několika jazyků, ale čeština mezi nimi nebude. :)

 UPDATE:

Systém hry bude na levely, nikoliv jen na skilly. Cap levelů ještě není známý.

Jedi, Sith, Bounty Hunter a Commando jsou potvrzené classy (jména mohou být jiná, ale princip je jasný).

Cestování mezi planetami bude řešeno přes vesmír.Vesmírné souboje zatím nepotvrzeny.

Každá classa bude mít svojí rozsáhlou dějovou linii, podle slov tvůrcu je každá classa jak jiná hra (příběhově)

ÚVOD DO PŘÍBĚHU

Po více než 20 000 let byla Galaktická republika silou, která udržovala mír a civilizace v někdy nepřátelské a divoké galaxii. Vedená Galaktickým Senátem a ochraňována mocným Řádem Jediů, stovky světů a systému se radovali z tisíců let relativního míru a bezpečí. Dokud se před 1500 lety neobjevilo Impérium Sithů.

 

Impérium Sithů rostlo tisíce let mimo dohled Republiky. Původně bylo založeno skupinou vyhoštěných Temných Jediů, kteří se usadili na světě Sithů, Korribanu. Jak jejich moc a území rostly, Temní Jediové se začali mísit se Sithi, až nebyli prakticky k rozeznání. S celou planetou plnou uživatelů Temné Síly v jejím středu, Sithové rozšiřovali v galaxii svá teritora.

   
 

 Nakonec je rozšiřování Impéria dovedlo až na hranici Galaktické Republiky a Velká Hyperprostorová Válka začala. Temný Lord ze Sith, Naha Sadow, vedl Impérium k vítězství za vítězstvím proti Republice. Navzdory tomu Republika rychle zvrátila vývoj a probojovala se až k samotnému Korribanu, kde naprosto zničila civilizaci Sithů. Sadow a mnoho dalších Temných Pánů se ukrylo za hranice známého vesmíru. Tam v utajení začali budovat svou moc a hýčkat v sobě sny o pomstě. Temný Pán, s životem prodlouženým mnoha temnými rituály, osobně vedl založení nové flotily a mocné Imperiální armády. Jak jeho armáda nabírala na síle, začal infiltrovat Vnější systémy Galactické Republiky a podněcoval rozpory mezi lidmi a uzavíral tajná spojenectví s mnoha vůdci podsvětí a vůdci armád.

 

S připravenou flotilou a pátou kolonou (odboj uvnitř vlastního státu- stejné jako Němci v Sudetech před válkou,…) uvnitř Vnějšího systému, Sadow konečně zahájil útok. Republika a Řád Jediů, kteří si mysleli, že Sithové byli zničeni, byli přistiženi naprosto nepřipravení. Ve velmi krátkém čase Sithové obsadili tucty planet Vnějšího systému a ochromili republiku zničením jejich přístavů v sektoru Sluis a přerušením životně důležité Rimma Trade Route (Obchodní cesta Rimma? Nevím, neznám, poznámka překladatele ).

 

Republika a Jediové bojovali nejlépe jako mohli, ale svět za světem padal pod nadvládu Sithů. Dlouhá válka vedená od zmrzlých plání Ilumu po pouště Dathomiru. Impérium zničilo vše, s čím přišlo do kontaktu- dokonce zaútočili na neutrální planety jako byl Manaan. Tam zničili celý povrch planety a donutili tak Selkathy ke stáhnutí do jejich podvodních pevností. Útok Impéria se zdál nezastavitelný.

 

Ale pak, i když Republika zažívala desítky porážek, Naha Sadow udělal něco nepředvídaného- navrhl mírové podmínky. Republika už ztratila tisíce Jediů a mnoho světů, takže Nejvyšší Kancléř raději souhlasil, že bude vyjednávat. Sithové použili vyjednávání jako odvedení pozornosti od útoku na Coruscant, centrum Republiky. Impériální síly vydrancovaly planetu a zničily Chrám Jediů a s ním i šest Mistrů Jediů.

 

S Coruscantem jako rukojmím nabídli Pán Sithů opět mírové podmínky. Ale teď byly dokonce ještě méně příznivé než předtím. Požadoval, aby Republika podstoupila klíčové světy Vnějšího systému a přestala podporovat několik spojenců, včetně jejich nejvěrnějších přátel, Bothanů. Tváří v tvář krizi zásobování a okupaci srdce Republiky, Nejvyšší kancléř neměl na vybranou a souhlasil.

 

Dohoda z Coruscantu zavedla nesnadné příměří mezi Republikou a Impériem a dávala Republice trochu času k přebudování a přípravě pro další válku, která se zdála nevyhnutelnou kvůli Republice, která ztratila svoji moc i morálku, a kvůli Sithské touze po moci. Naneštěstí Dohoda vytvořila krizi důvěry v Republiku, což vedlo k odchodu mnoha spojenců a politické nejednotnosti ve Vnitřních světech. Jak se zhoršovala ekonomika, Senát ztratil autoritu a chaos se šířil ulicemi Coruscantu.

 

  
 

V těžkém rozhodnutí se Republika distancovala od Řádu Jediů, který vyzvala k opuštění jejich Rady na Corsucantu a k přemístění na jejich domovský svět Tython. Nicméně i tak Jediové neopustili závazek ochraňovat Republiku a zajišťovat rovnováhu a řád v galaxii. A tak republika začala cvičit vlastní Speciální jednotky, které mají sloužit jako jejich první linie obrany v přicházející válce se Sithy.

 

Mezitím Sithové usilovně pracovali na přípravách dalšího kola bojů. Naga Sadow zmizel na neznámou misi, ale nechal za sebou Temnou Radu, aby vládla v jeho nepřítomnosti. Složená z dvanácti Temných Pánů, Temná Rada začala rekrutovat děti citlivé na Sílu a trénovat je, aby se stali Temnými Jedii.

 

Dohoda se začala rozpadat kvůli potyćkám na hranicích a mezi Republikou a Impériem vznikly nové války. Teď není ani mírumilovný Alderaan uchráněn od rychle se šířícího násilí. Republika potřebuje nové vůdce a válečníky, aby uchránila svoje zájmy a získala zpět bývalou prestiž. Impérium se snaží udržet své výhodné postavení, protože členové Temné Rady a Imperiální vedení bojují v nepřítomnosti Lorda ze Sith o moc.

 

A v tomto momentu začíná hra. Hráči si mohou zvolit, jestli budou sloužit Republice nebo Impériu a hra záměrně povede hráče z obou stran proti sobě. Tohle jsou HVĚZDNÉ VÁLKY, vysvětluje tým- takže dává smysl, že The Old Republic bude dbát na to, aby nechala hráči velkou roli ve vedení těchto bojů. Nejsme si zatím jistí, jestli můžeme očekávat questy, které budou motivovat hráče ke střetům, nebo zda se budou konat celé PvP scénáře, které vidíme ve Warhammer Online. Přinejmenším lidé z Biowaru, se kterými jsme v BioWaru mluvili, vypadali jako fandové Warhammeru Online, kteří si užívají PvP zaměření té hry.

 

Včera jsme zmínili, že každé povolání bude mít svůj vlastní původní svět přizpůsobený k uvedení hráče do povahy a motivace, která zasadí jeho akce do jasného kontextu a přidá důležitost velkým momentům v jejím příběhu. Dnes se podíváme na dva světy, kde budou začínat Jediové a Sithové- Tython a Korriban.

 

První učenci přišli do světa džunglí, Tythonu, před mnoha tisíciletími, aby studovali zvláštní fenomén- Sílu. Ačkoliv v těchto raných dnech zjistili mnohé, vyrostly mezi nimi spory a rozpoutala se katastrofa, která téměř planetu zničila. Tito učenci opustili Tython a po celé galaxii zakládali Řád Jediů.

   
 

 Tython byl po nějaký čas ztracen, ale při válce s Impériem Sithů ho Jediové znovu objevili. Po Dohodě z Coruscantu se tam Jediové vrátili a začali objevovat tajemství jejich minulosti, zahalené v tajemné temné energii okolo Tythonských pradávných ruin. Také obnovili Chrám Jediů a začali trénovat nové Padawany, aby nahradili tisíce Jediů, kteří zemřeli v boji se Sithy. Jako kdyby toho nebylo málo, musejí si teď Jediové poradit s klanem poutníků-Twi´lek, kteří se usídlili na planetě a porušili tak zákon Republiky.

 

Stejně jako Tython, i Korriban byl nějakou dobu ztracen. Na drsné planetě se zrodili silné lidi, a když rodilí Sithové byli podrobeni Temnými Jedii, stala se planeta centrem mocné říše. Po zničení Korribanu a konci Velké Hyperprostorové války a opuštění domovské planety byla rudá planeta zapomenuta…až do doby, než ji dva Jediové našli při hledání mocné zbraně v časech Mandalorianských válek.

 

Teď Sithové opět převzali vládu nad planetou a zavedli zde vlastní tréninkové metody. Prováděný v kobkách generací dávno mrtvých Temných Pánů, zkoušky Sithské Akademie jsou smrtící a netolerují žádné chyby. I ti, kteří projdou, musí zápasit se zákonem Sithů, že přežijí jen ti nejsilnější- doslova a do písmene.

 

Korriban je vlastně přinejmenším, jestli ne více, neúprosný než Tython protože ukazuje skutečný život obyčejných lidí pod vládou tohoto diktátorského režimu. Jsou zde skuteční lidé se skutečnými domovy a skutečným zaměstnáním a spisovatelé chtějí, abyste tomu všemu věřili- i když je ten svět tak krutý a bolestivý. Je klíčové, abyste uvěřili v reálnou hodnotu obyčejných lidí Impéria, abyste pak dokázali uvěřit i zdánlivě zlým činům, které budete dělat ve velkém světě.

 

Tím je vznesena důležitá otázka po motivaci Sithů. Vývojáři nám řekli, že NPCčka budou reagovat podle vašeho povolání a celkové orientace. Takže když nějaké NPC potřebuje pro svůj postavu, která má slitování, nepožádá o pomoc Sitha. Nejsme si jistí, jestli to znamená, že Sithští obyvatelé budou muset své požadavky podat tak, aby z nich měl i hráč vlastní prospěch, nebo jestli hráči budou dostávat rozkazy od nadřízených. Každopádně je to osvěžující, že se scénáristé snaží, aby NPC reagovala na to, kým hráč je. Spolu s tím nám tým slíbil, že NPCčka si budou vědoma hráčovy tíhy zodpovědností a nebudou je posílat na triviální úkoly.

 

Je důležité zmínit, že přesvědčení postavy (Světlá nebo Temná Strana Síly) naprosto nezávisí na příslušnosti k Republice nebo Impériu a dokonce se může při hře změnit. Takže je možné hrát rytíře Jedi, který pracuje pro Impérium, a nebo být Temný Jedi pracující pro Republiku. Ve skutečnosti designéři doufají v to, že zvýrazní myšlenku dobrého člověka ve špatném prostředí nebo špatného člověka v dobrém prostředí. Pointa je v tom, že rozhodnutí konat dobré skutky bude mít větší smysl, když je tak blízká a snadná příležitost být odměněn za konání zla.

 

Na základě našich rozhovorů s BioWarem se zdá, že zvolili mnohem celistvější pohled na morálku než ten, který jsme našli v jejich předchozích projektech (to ještě jde? Poznámka překladatele ). Dřívější projekty Biowaru nabízely největší odměny pro ty hráče, kteří se buď absolutně přiklonili k jednomu, nebo druhému, ale tady bude mnohem více prostoru pro střední cestu, kterou ale bude mnohem obtížnější následovat.

 

Scénáristé použili jako příklad vyváženosti, které chtějí dosáhnout, Luka. Yoda je tak zaměřen na duševní stranu Síly, že je vzdálený od obyčejného světa a ostatních lidí s jejich vlastními zájmy. Císař je dokonalý opak vedený jen svými vášněmi, který nebere ohledy na dobro ostatních. Luke kráčí cestou mezi nimi, veden jak duševním klidem, tak bojovnou loajalitou ke svým přátelům a jejich záležitostem.

 

Trik je v tom, že Lukova etika mu stále dovoluje, aby své činy přizpůsoboval okolnostem. Klasické zákony Jediů nebo Sithů takovou flexibilitu nedovolují, ale právě tohle je těžištěm dramatičnosti a příležitostí, které RPG hry nabízejí. A aby tyto varianty etiky měly smysl, je potřeba najít důvody vydat se buď dobrou, nebo špatnou cestou.

 

Skvělým příkladem je Bastila z původního KOTORu. Je neuvěřitelně mocným společníkem, kterého potřebujete k překonání nástrah hry. Je také objektem vaší lásky, kterému musíte jako Jedi vzdorovat. Výzva je tu v tom, zda zůstat tváří v tvář pokušením věrný kodexu Jediů. A nebo když se rozhodnete jít cestou Sithů, zda jí manipulovat a využívat díky její upřímné oddanosti.

          

zkopírováno z https://www.swgc.cz/tor-info

STAR WARS THE OLD REPUBLIC PLANETA NAL HUTTA

V této rubrice nejsou žádné články.

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.